Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Raadscommissie Sociale Leefomgeving

dinsdag 6 december 2022

19:00 - 23:00
Locatie

Raadzaal gemeentehuis Nuth

Voorzitter
A.A.B. Pluijmaekers
Toelichting

Fracties worden verzocht om technische vragen inzake de raadsvoorstellen uiterlijk 25 november per email bij de griffie (griffie@beekdaelen.nl) in te dienen. De beantwoording van deze vragen wordt uiterlijk 2 december beschikbaar gesteld.

Agendapunten

  1. A.1

    .

    Besluit

    Na een toelichting van portefeuillehouder De Koster waarom bij de rondvraag het onderwerp "stand van zaken strategisch accommodatiebeleid" is geagendeerd, stelt de commissie de agenda ongewijzigd vast.

  2. A.2

    Burgers die zich hebben aangemeld kunnen gedurende maximaal 5 minuten het woord voeren over geagendeerde agendapunten.

  3. A.3.1

    Actiepuntenlijst van de gecombineerde commissie d.d. 22 februari 2022 is reeds vastgesteld in de vergadering van de cie. Fysieke Leefomgeving van 2 juni 2022.
    De daaropvolgende vergaderingen van cie. Sociale Leefomgeving van 12 april (was toen nog de gecombineerde commissievergadering Sociaal/Ruimte) en 20 september (cie. Sociale Leefomgeving) waren komen te vervallen.

  4. A.3.2

  5. B
    Cluster Sociale Leefomgeving
  6. B.4

    Voorgesteld besluit

    De raad voor te stellen om in te stemmen met de voorgenomen wijziging gemeenschappelijke regeling Omnibuzz met betrekking tot artikel 18: afrekensystematiek en geen zienswijze in te dienen.

    Besluit

    De commissie besluit het raadsvoorstel "Zienswijze op concept gewijzigde gemeenschappelijke regeling Omnibuzz" als HAMERSTUK door te geleiden naar de raadsvergadering van 20 december 2022.

  7. B.5

    Besluit

    De commissie besluit om het raadsvoorstel "Verordeningen 2023 Participatiewet" als BESPREEKSTUK door te geleiden naar de raadsvergadering van 20 december 2022. Met name de Vernieuwingsgroep wil in de raadsvergadering bespreken of met de in de Participatieverordening bedoelde "zorgtaken" ook mantelzorg wordt bedoeld. Ook zal er nog van gedachten gewisseld worden over een aantal andere vragen, waaronder het verschil tussen (verantwoordelijkheid voor) beleidsregels en uitvoeringsregels, en de bevoegdheid van DB Kompas om met een betrokkene al dan niet in gesprek te gaan. De PvdA sluit zich daarbij aan.

  8. B.6

  9. C

    GL wil in de rondvraag een drietal vragen aan de orde stellen, waarvan er reeds 1 middels bijgaande MvA is beantwoord.


    In de rondvraag neemt wethouder De Koster u mee in de stand van zaken m.b.t. het strategisch accommodatiebeleid. Ter informatie zijn twee bijlagen toegevoegd.

  10. D
    Sluiting