Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Raadscommissie Fysieke Leefomgeving

donderdag 3 april 2025

19:00 - 23:00
Locatie

Raadzaal gemeentehuis Nuth

Voorzitter
L.E.H. Kockelkoren
Toelichting

Fracties worden verzocht om technische vragen inzake de raadsvoorstellen uiterlijk 21 maart 2025 per email bij de griffie (griffie@beekdaelen.nl) in te dienen. De beantwoording van deze vragen wordt uiterlijk 28 maart 2025 beschikbaar gesteld.

Agendapunten

  1. A.1

    Besluit

    De commissie stelt de agenda ongewijzigd vast.

  2. A.2

    Burgers die zich hebben aangemeld kunnen gedurende maximaal 5 minuten het woord voeren over geagendeerde agendapunten.

  3. A.3

    Besluit

    De commissie stelt de actiepuntenlijsten van de raadscommissies Fysieke Leefomgeving d.d. 20.02.2025 en Sociale Leefomgeving d.d. 25.02.2025 ongewijzigd vast.

  4. B
    Cluster Fysieke Leefomgeving
  5. C
    Cluster Sociale Leefomgeving
  6. C.1

    Besluit

    De commissie adviseert het raadsvoorstel "Uitvoeringskosten Participatiewet" als bespreekstuk door te geleiden naar de raad, en daarvoor wethouder L. de Koster uit te nodigen. Zaken die de fracties willen bespreken betreffen o.a. de drijfveren die er voor het college toe hebben geleid tot het doen van onderzoek (financieel en efficiency), het gevoerde proces binnen DB en AB Kompas en de reacties daarop, de - financiƫle - gevolgen van eventuele uittreding, ervaringen die andere gemeenten hebben opgedaan met uittreden en vervolgens zelf uitvoeren, of eventuele vervolgonderzoeken aan de orde zullen zijn, de relatie met regionale werkhubs/regiodeal, rol en positie van OR en ASD, en het gevoerde proces ten aanzien van het informeren van werknemers Kompas.

  7. D

  8. F
    Sluiting